Den 9 maj var det dags för vårt något försenade 65 års jubileum. Peter, vår eminente logevärd ordnade denna resa på ett mycket bra sätt. Allt fungerade perfekt från
bokningar till genomförande på båten.
Vi träffades utanför terminalen kl 15:00. Då hade Peter redan hämtat ut alla våra
biljetter. En vakt släppte in oss till vårat konferensrum där det fanns bubbel som
väntade. Vi hade alltså tillträde flera timmar innan båten skulle avgå. Trevlig samvaro
med gott i glasen. Vi fick tillgång till våra hytter med en gång och träffades utanför
matsalen klockan 17:58. Peter räknade in oss igen och vi satte oss till bords för att
äta en fantastisk buffé.
Ett ungdomsgäng från universitetet i Linköping kom förbi och underhöll oss på alla
möjliga sätt. En kul grej mellan generationer. Alla tyckte om att busa och sjunga,
både unga och lite äldre.
Efter middagen gick vi upp till panoramafönstret där groggarnas glada tid tog över. En liten märklig detalj var att baren kunde bara servera via spat… alltså
badavdelningen runt hörnet. En intressant diskussion startade om huruvida mobilen
skulle väcka klockan 9 svensk tid eller finsk tid. Mycket förvirrande eftersom
frukosten serverades efter svensk tid. Håkan löste problemet med att stänga av
mobilens automatiska klockinställning efter vilket land man är i. Det glada gänget från
Linköping kom upp även hit. Dom drog med sig en del av oss till dansen. Där
uppträdde Peg Parnevik och diskotonerna tog över så småningom. Mellan varven så
spelade ett covergäng 80-tals låtar. Marja Richson, Lars Gonzalez och Roland Ulfeld
nötte på dansgolvet någon timme.
Kl 09:30 var det dags för en brunch med många goda rätter. Man kunde sprida ut sig
lite var för sig, kanske vila i hytten en stund. Det var ju ett antal timmar kvar innan
båten kom tillbaka till Stockholm. Ett stålande väder följde oss på hela vår resa. En
stor eloge till Peter Wimmerström som arrangerade denna resa på ett ypperligt sätt.

















Vid pennan: Roland Ulfeld

Comments are closed